Alle klassen op een rij
Peuterspeelklas
De peuterspeelklas ontfermt zich over de allerkleinsten. Instappertjes kunnen rustig wennen aan de nieuwe klas en school in een kleine groep. Ook komt Melanie van Kinderopvang 't Klavertje, vier voormiddagen aansluiten bij de klas om samen met haar kindjes te wennen en mee te spelen in de klas.
Eerste kleuter
We maken kennis met de juf, de klaspop, de klasgenootjes, de klashoekjes en de vele afspraken in de klas. We proberen de totale ontwikkeling van ieder kind te stimuleren en te ondersteunen door een gevarieerd aanbod activiteiten aan te bieden in een bepaald thema. We hebben veel aandacht voor de sociaal-emotionele ontwikkeling, we stimuleren de zelfredzaamheid, de denkontwikkeling, ... en we bieden veel taalactiviteiten aan. De kleuters krijgen veel kans om te experimenteren zodat ze veel ervaringen opdoen en we maken er op speelse wijze kennis met de vele technieken.
Tweede kleuter
We ontwikkelen verder in ons gezamenlijke avontuur. Er wordt ingespeeld op de interesses van de kleuters en steeds meer brengen ze zelf ideeën aan. We verruimen onze horizon door op ontdekking te gaan in de natuur, in onze fantasie, in het verleden, in het dagelijkse leven, in de omgang met anderen, ...
Derde kleuter
Samen met de kleuters gaan we de wereld ontdekken. Spelenderwijs leren we over letters, werken we rond getallen, spelen we spelletjes, gaan we op onderzoek, enz. Doorheen het schooljaar organiseren we integratieactiviteiten waarbij er wordt samengewerkt met het eerste leerjaar. Zo leren de kleuters juf Ilse kennen en haar klas.
Eerste leerjaar
In deze klas zijn heel wat dieren thuis. Kangoeroe Hup leert de kinderen lezen. Aap helpt met schrijven. Bij octopus Inkie leren ze rekenen tot 20. Tot slot hebben we nog schaap Flonflon voor enkele woordjes Frans. Over al deze dieren leren we tijdens de lessen Wero wat meer. Hopelijk tot binnenkort in onze leerrijke dierentuin.
Tweede leerjaar
Safari is ons klasthema! In het tweede leerjaar leren de kinderen de maaltafels en de deeltafels. Dit schooljaar komen ook de hoofdletters aan bod. Daarnaast oefenen we het lezen elke dag in. Tijdens elke les telt iedereen zijn stem.
Derde leerjaar
Welkom in het derde leerjaar, een plaats waar we de wereld ontdekken en leren over elkaar. We kunnen tot 1000 cijferen, aftrekken en optellen, leren geregeld nieuwe woorden spellen. Hier worden de tafels en hoofdletters goed herhaald, zo zorgen we ervoor dat elke glinsterster straalt. Meten, wegen, kloklezen, breuken en driehoeken, we doen het allemaal. Zelfs met Bingel, Maaltafels, Scoodle,... op onze laptops, helemaal digitaal! Met onze tussendoortjes blijven we steeds actief, juf Lies houdt ons met haar zwemmen en turnen ook sportief. Iedereen is uniek en mag schitteren met zijn eigen talent, ook jouw verjaardag staat op onze kalender ingeprent. Lezen en elkaar een pluim geven doen we elke dag, zo sluiten we de dag af met een lach!
Vierde leerjaar
In deze klas maken we kennis met de kommagetallen en de breuken, net als met de getallen tot 100 000. We maken hier ook tijd om te leren typen. Een heuse reis maken we doorheen de letters op onze Chromebook. Onze week sluiten we af met een kiesmoment uit de kieskast. We zetten in op leren leren en samenwerken. Leren plannen doen we samen, stap voor stap!
Vijfde leerjaar
In het vijfde leerjaar kijken kinderen vaak uit naar de lessen Frans. De lesmethode is gericht op het ontwikkelen van 5 vaardigheden -luisteren, spreken, lezen, mondelinge interactie en schrijven- en het stimuleren van taalattitudes als wil en durf. Tijdens project (wereldoriëntatie) wordt er eens samengewerkt met het vierde leerjaar en eens met het zesde leerjaar. Samenwerken, zelfstandig werken, initiatief nemen, leiding volgen en leiding geven zijn vaardigheden waar we over de lessen heen aan werken.
Zesde leerjaar
Het zesde leerjaar begint het schooljaar als een leeg schildersdoek. Samen bouwen we dan doorheen het jaar aan een omgeving waar welbevinden en leren hand in hand gaan. Elke klasgroep is verschillend, dus elke klasgroep krijgt de kans om zijn eigen accenten te leggen. We doen er bovenal alles aan om het beste uit onszelf te halen en zo de best mogelijke start te maken richting het middelbaar.